RODEN – Al 40 jaar zit Jannes Bezu (samen met zijn vrouw Jansje) in de mode. Een winkeldier in hart en nieren. Zijn avontuur begon met Bucky, de ‘blauwe winkel’ aan de Wilhelminastraat waar de jeans tot aan het planfond liggen opgestapeld. Later kwamen daar verschillende modezaken bij, onder andere JOY House of brands, gevestigd aan de Albertsbaan, gerund door zijn zoon Jeroen en dochter Pascal. Zelf blijft Jannes Bucky trouw. Niemand die z’n klanten beter kent dan Jannes. Voor elke man heeft hij een broek. “We zijn een winkel voor de gewone man. Sowieso mijn lijfspreuk: doe maar gewoon. Hier is in 40 jaar niks veranderd. We hebben broeken zonder poeha. Broeken met mooie, egale wassingen, ritsbroeken, nette jeans van merken als Levi’s en Wrangler. Voor de hippe broeken met extremere looks kunnen mensen bij JOY terecht. Wat ik persoonlijk de kracht van Roden vind? Ondernemers gunnen elkaar iets. De kracht is het ‘rondje Roden’: een compact centrum met veel zelfstandige winkeliers. Er wordt veel gezamelijk georganiseerd. We hebben een actieve Zakenkring en Volksvermaken, die jongens doen zóveel, ze helpen ons overal mee”, zegt de ondernemer die vindt dat Roden nu alle support van klanten kan gebruiken in deze bijzondere heftige tijd waarin we in de greep worden gehouden door de coronacrisis. Daar zal iedereen het mee eens zijn. Dus mensen: houd je dorp vitaal en koop lokaal! En voor wie liever niet de winkel in wil: er zijn talloze initiatieven van winkeliers: perosnal shoppen, privé afspraken, bezorgen, opsturen… Even informeren!

X